10. Transatlantyk Festival: Konkurs Polskich Krótkich Metraży - zestaw 3

Polska | krótkometrażowy | 104 min
10. Transatlantyk Festival: Konkurs Polskich Krótkich Metraży - zestaw 3
10. Transatlantyk Festival: Konkurs Polskich Krótkich Metraży - zestaw 3
różni

Opis filmu

Dad You've Never Had, reż. Dominika Łapka, Polska 2020, 29’ Subtelnie i delikatnie opowiedziana historia o skomplikowanej relacji córki z ojcem. Córka wyrusza w podróż do ojca, który ją kiedyś odrzucił. Ojciec wpuszcza dziewczynę do swojego mieszkania, stara się odpowiedzieć na jej pytania, razem pochylają się nad listami, które przez lata do siebie pisali. Córka sprząta i porządkuje świat ojca oraz swoją relację z nim. Pomiędzy bohaterami dochodzi do niełatwej konfrontacji. To film o ogromnej tęsknocie za ojcem i o akceptacji, że ta tęsknota nigdy nie zostanie zaspokojona. Jestem tutaj, reż. Agata Minowska, Polska 2019, 24’ Niespodziewany przyjazd młodszego brata Stefana zmusza dwudziestoletnią Hanię do zmierzenia się z trudną przeszłością i do odnowy kontaktu z dawno niewidzianą matką. Przez wzgląd na ukochanego brata Hania musi wyjść z ukrycia i dać szansę trudnej relacji. Własne śmieci, reż. Daria Kopiec, Polska 2020, 6’ Nie ma nic wspanialszego niż obiad z rodziną. Choć przypomina zapętlony scenariusz, który powtarza się w nieskończoność. I choć oprócz jedzenia trzeba przełykać słowa swoich bliskich. Czasem gorzkie. Czasem tak powtarzalne, że chce się wymiotować. Recytowane śpiewająco od wielu długich lat. Synchronizacja, reż. Anna Kasińska, Polska 2019, 20’ Rok 2084. Mężczyźni są bliscy wyginięcia. W wiekowej willi, otoczone gąszczem roślin, cztery kobiety żyją w absolutnej symbiozie. Czekają, aż ich cykle menstruacyjne zsynchronizują się. Wszystkie pragną zostać matkami, lecz dawca może być tylko jeden. W końcu nadchodzi upragniony dzień. Dawca pojawia się na uroczystej kolacji, podczas której nieoczekiwanie ulega wypadkowi i – jak się wszystkim wydaje – umiera. Na krańcu miasta, reż. Daria Kasperek, Polska 2019, 14’ Najważniejsza droga to droga w głąb – jest to jedyny kierunek. Na krańcu miasta możemy dotrzeć do miejsc, w których nie bywamy na co dzień. Na krańcu miasta jest las. A żeby dojść do jego źródła, trzeba przejść przez najciemniejsze zakamarki. We Have One Heart, reż. Katarzyna Warzecha, Polska 2020, 11’ Po śmierci matki Adam odnajduje korespondencję, wymienianą przed laty przez rodziców: Polkę i mieszkającego w Iraku Kurda. Dla Adama to okazja, by dowiedzieć się czegoś więcej o ojcu, którego nigdy nie poznał. Połączenie animacji rysunkowej z materiałami archiwalnymi pozwala przenieść się niemal 40 lat wstecz, poczuć emocje łączące żyjących w różnych częściach świata zakochanych oraz odkryć niezwykłą tajemnicę rodzinną.
 
 
do góry ▲