10. Transatlantyk Festival: Konkurs Polskich Krótkich Metraży - zestaw 4
Polska | krótkometrażowy | 99 min
10. Transatlantyk Festival: Konkurs Polskich Krótkich Metraży - zestaw 4
różni
Opis filmu
Dziwor, Polska 2019, 29’
Po długiej przerwie, niezwykły artysta i reżyser – Bogdan Dziworski powraca, by zrobić swój nowy film. Podczas pracy na planie rodzi się niezwykła relacja pomiędzy starszym twórcą, a młodszym operatorem – Pawłem. Paweł stara się dotrzeć do Dziworskiego i poznać odpowiedzi na nurtujące go pytania.
Kamień, reż. Bartosz Kozera, Polska 2020, 26’
Poruszająca się na wózku zakonnica zostaje uzdrowiona po dotknięciu zwykłego kamienia w parku. Dla arcybiskupa kamień jest zbyt świeckim przedmiotem, by Watykan uznał cud. Sytuację ratuje przełożona klasztoru: blefując objawienie przekonuje arcybiskupa, by przekazał sprawę wyżej. Pech chce, że na tym samym kamieniu przysiada poruszający się o kulach naczelny rabin Polski. On również doznaje cudownego uzdrowienia. Kapłani nie mają wątpliwości: albo uda się wypracować cud wspólny, albo żaden.
Wina, reż. Marcjanna Urbańska, Polska 2019, 6’
„Wina” to opowieść o trudnych relacjach matki i córki. Dzieciństwo pełne miłości zostaje skonfrontowane z problemem depresji rodzica. Pod wpływem alkoholu kobieta zmienia się w wilka choć na co dzień jest kochającą matką. Podczas swojej przemiany staje się nieobliczalna i traci ludzkie cechy.
Ballast, reż. Daniel Howlid, Polska 2020, 18’
Spotkanie rodzinne. Brak uwagi dorosłych, błędy wychowawcze, a także niestabilne więzi emocjonalne i zerwane relacje prowadzą małego, znudzonego, samotnego chłopca do destrukcyjnych zachowań, od których nie ma odwrotu. Tragedia wisi na włosku…
Efekt halo, reż. Patrycja Polkowska, Polska 2019, 14’
Wybierz miejsce i obserwuj. Podsłuchuj. Bohaterowie filmu to wychowankowie zakładu poprawczego. Studzieniec to zakład otwarty, który bardziej przypomina przymusowe kolonie niż rygorystyczne więzienie. W takim miejscu nie odbywa się czasowo określonej kary – gdy się tam trafi można wyjść dopiero w dniu dwudziestych pierwszych urodzin. Głównym sposobem ze światem zewnętrznym jest znajdujący się w pokoju wychowawcy telefon stacjonarny.
I coś jeszcze, reż. Olga Kłyszewicz, Polska 2020, 6’
Dwa ptaki umieszczone zostają w zupełnie nowym dla nich środowisku przez obce ręce. Siłą rzeczy, między zwierzętami, nawiązuje się relacja, w której dłonie odgrywają znaczną rolę.