Półtoragodzinny wybór najlepszych światowych reklam filmowych, włączonych do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
Amerykański Film Reklamowy 2017 (The 2017 AICP SHOW: The Art & Technique of the American Commercial) - to unikalna opowieść o współczesnej Ameryce. O zwykłych ludziach, ich radościach i kłopotach; o świecie wielkiej polityki też. Ale przede wszystkim o emocjach. Autorzy pomysłów z najlepszych agencji reklamowych nie tracą ani sekundy czasu antenowego i żeby odnieść sukces, są być blisko ludzi i aktualnych wydarzeń.
W Ameryce reklama jest specyficzna, bo dociera do różnych grup etnicznych, wielu kultur. Te filmy powinny więc podobać się wszystkim. Podobają się też nam, chociaż reklamowanych produktów czasem nie znamy. Przenoszą nas na chwilę do świata wielkich marek i są przykładem reklamy na najwyższym poziomie.
W konkursie AICP – Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Reklamowych – jedyną nagrodą jest włączenie do stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA). Reklamy są oceniane w kilkunastu kategoriach artystycznych, a w każdej z nich przyznawane są trzy wyróżnienia. Premiera tej taśmy odbyła się w czerwcu 2017 w MoMA, z udziałem ok. 2000 twórców i producentów amerykańskiej reklamy.
Z 26 edycji pokazu dowiemy się, na przykład że kopalnie soli Morton Salt wspierają inicjatywy społeczno-kulturalne w ramach projektu Walk Her Walk.
Rodzice dzieci ze szkoły podstawowej Sandy Hook (Newtown, Connecticut), gdzie w strzelaninie w 2012 roku zginęło 28 osób, w tym 20 dzieci, za pomocą reklamy społecznej pokazują jak zapobiec napadom z bronią.
Aktor John Malkovich wraca do swojej pasji projektowania odzieży. „Zawsze jestem postacią z czyjejś wyobraźni. A chcę tworzyć własne postacie i własne marzenia” - mówi w nastrojowej reklamie plaformy Squarespace, która tworzy strony internetowe.
Do filmu promującego iluzjonistę i kaskadera Davida Blaine, zrealizowanego przez animatorów ze studia Buck, komentarz napisał znany pisarz Paul Auster, autor scenariuszy między innymi do filmów