Klasyczny film noir, którego akcja rozgrywa się we współczesnych Atenach. Sierżant policji Aristides Kormas chce dowiedzieć się dlaczego zginął jego kolega. Twardzi faceci, femme fatale i bohater, który staje się ofiarą swoich wyborów - wyczuwalna atmosfera filmów z lat 50. wzbogacona jest postmodernistycznym podejściem. Reżyser kocha film noir i obdarza go szacunkiem. "Wszystkie dialogi do filmu nagraliśmy przed zdjęciami. Dlatego kiedy weszliśmy na plan czuliśmy się trochę jak w teatrze radiowym. Aktorzy musieli dostosowywać ruch ust do słyszanego nagrania. Ten zabieg po pierwsze skrócił czas na planie, a po drugie mogliśmy zatrudnić amatorów. Eksperyment potwierdził moje przypuszczenia, że duszą aktorstwa jest mowa - to co słyszymy. To co widzimy jest na drugim miejscu. Mój film prezentuje ten właśnie pogląd. A nawiasem mówiąc czy nie tak było, kiedy byliśmy jeszcze w łonie matki?" Karolos Zonaras