Wstrząsająca, zrealizowana w jednym ujęciu psychodrama rozpisana na trójkę aktorów. Rok 1993, przeciągające się od lat walki między rządem a komunistyczną partyzantką. Emma i Nardo, młode małżeństwo, znajduje schronienie w domu gdzieś między liniami frontów. Od czasu do czasu odwiedza ich Joel, znajomy żołnierz. Tej nocy także wpada pograć w karty, jednak prawdziwa rozgrywka odbędzie się na zupełnie innym poziomie. Co jest prawdziwym powodem wizyt? Kto jest po czyjej stronie? Zdradzając stopniowo emocjonalne i ideowe stawki, o które walczy każdy z trójki bohaterów, Lana konstruuje inteligentny i przewrotny scenariusz. Akcja rozgrywa się w noc zaćmienia księżyca; scenografia to jedynie dom i fragment otaczającej go przyrody. Wystarcza to jednak do skonstruowania klaustrofobicznej, pełnej zakamarków przestrzeni: rozpościerająca się tuż za progiem dżungla, w której rozbrzmiewają echa dalekich strzałów, staje się osaczającym bohaterów, mrocznym świadkiem wydarzeń. To także przestrzeń poza prawem, ziemia niczyja, w której do głosu dochodzą najbardziej podstawowe instynkty – budzi się namiętność, którą ciężko podporządkować politycznym przekonaniom. Eksperymentalna, prosta forma pozwala wydobyć emocje na plan pierwszy: spiętrzone między bohaterami sekrety i kłamstwa stają się metaforą relacji w skłóconym wewnętrznie kraju.