Oparta na nieśmiertelnym dramacie Goethego opera Gounoda pozostaje jedną z najpopularniejszych w historii gatunku. Mit o uczonym, który zaprzedaje duszę diabłu w zamian za młodość i miłość, od wieków fascynuje publiczność na całym świecie, niezależnie od autora, który go właśnie opowiada, a było ich wielu. Wiedeńska Opera Państwowa prezentuje tę klasykę w nowoczesnej i miejscami prowokacyjnej oprawie. Spektakl, powstały w czasie pandemii (2021), łączy szacunek dla tradycji operowej z odważną, współczesną wizją artystyczną. Najnowszą inscenizację tej opery, przygotowaną przez legendarną Wiener Staatsoper, media okrzyknęły jako „diabelsko dobrą”. Spektakl zachwyca też „piekielnie utalentowaną” obsadą, bo choćby w roli Mefistofelesa będziemy podziwiać polskiego basa Adama Palkę. W partii tytułowej usłyszymy peruwiańskiego tenora Juana Diega Flóreza, zaś partie Małgorzaty zaśpiewa australijska sopranistka Nicole Car. W tym wybitnym dziele miłość i namiętność splatają się z dramatem kuszenia i upadku.