Festiwal Animator 2017: Polityka poklatkowa

animowany
Festiwal Animator 2017: Polityka poklatkowa
różni

Opis filmu

StopTrik IFF przedstawia: Polityka poklatkowa Intro: Olga i Michał Bobrowscy Słoweńsko-polski festiwal StopTrik IFF już od siedmiu lat prezentuje różnorodne oblicza szeroko rozumianej techniki animacji filmowej, jaką jest stop motion (lalka, plastelina, piksilacja, animacja obiektów i materiałów sypkich itp.). Dla znawców animacji dekodowanie politycznych inklinacji filmów zrealizowanych w technikach stop motion pozostaje jednym z kluczowych i najbardziej fascynujących tropów interpretacyjnych. W swojej historii animacja filmowa wchodziła w skomplikowane relacje z systemami politycznymi, bywała zarówno popularnym narzędziem politycznej propagandy, jak i – by posłużyć się słynną frazą Jana Lenicy – medium „artystycznej kontrabandy”. Filmy, którymi pragniemy podzielić się z Widzami Animatora, to zrealizowane w przeciągu ostatnich trzech lat autorskie wypowiedzi, które w mniej lub bardziej bezpośredni sposób dotykają współczesnych problemów świata globalnego. Ich twórcy reinterpretują tematy dobrze znane z gazet czy kanałów informacyjnych, takie jak choćby kryzys gospodarczy, niestabilność demokracji, fundamentalizm religijny, postkolonializm, konflikty etniczne, korporacjonizm, nacjonalizm czy totalitaryzm. Rabbitland Ana Nedeljković, Nikola Majdak Jr. (Bas Celik) 2013, Serbia, 7'25'' Króliki są szczęśliwe. Nic okropnego nie może się wydarzyć, bo znajdują się na szczycie drabiny ewolucji: nie mają mózgów. Króliki żyją wśród ruin Krainy Królików – perfekcyjnej demokracji. Każdego dnia jej mieszkańcy udają się na głosowanie i wybierają tych samych przedstawicieli. My Stuffed Granny/ Moja najedzona babcia Effie Pappa (National Film and Television School) 2014, UK, 10' Mała Sofia kocha swoją zrzędliwą babcię, nawet pomimo jej wiecznego głodu i tego, że babcia zjada wszystko, co tylko uda się rodzinie zakupić. Jej emerytura tylko trzyma Sofię i jej ojca przy życiu. Do czego się posuną, gdy babci zabraknie? Build Up Anger/ Nabudowany gniew Guy Shahaf, Naday Faibish (Bezalel Academy of Art and Design) 2015, Israel,
 
 
Montaż mebli Warszawa / Sesja zdjęciowa z psem
do góry ▲