Elegancka baronowa Troixmonde w rzeczywistości jest Filibusem – tajemniczym powietrznym piratem, nieuchwytnym włamywaczem. Na wieść o wysokiej nagrodzie za ujawnienie tożsamości Filibusa jedzie do wskazanego urzędu i przedstawia się jako detektywka amatorka. Gdy zjawia się tam ścigający ją słynny detektyw Kutt-Hendy, baronowa wpada na szatański pomysł: oznajmia mężczyźnie, że to on jest Filibusem, a ona to udowodni. W jej planie istotną rolę odegra piękna siostra detektywa, starożytny posąg i liczne gadżety, na czele z powietrznym sterowcem.
Feministyczne kino akcji. Kobieca wersja kryminalnego schematu pojedynku, w którym wybitnemu detektywowi rzuca wyzwanie genialna przestępczyni. To także gatunkowa hybryda – połączenie dreszczowca, kryminału, tzw. filmu o skoku (heist movie), z elementami science fiction czy technothrillera. Główna bohaterka jest wyjątkowa nie tylko na tle ówczesnego kina włoskiego, zdominowanego przez ekranowe diwy i historyczne freski.