Juan Carlos Hernández Katie MacNichol David Thornton
Opis filmu
Świat mody kojarzy się zazwyczaj z wielkimi projektantami, pokazami, modelkami i otoczką, która - obserwowana z zewnątrz - może się wydawać bardzo glamour. Reżyserka filmu „Garmento” Michele Maher przepracowała w tej branży wystarczając dużo czasu, by wiedzieć, że istnieje też druga strona medalu - i jest zdecydowanie mniej atrakcyjna.
W swojej satyrze Maher nie oszczędza wielkich projektantów i ich obsesyjnej wręcz walki o popularność i miejsce na rynku. Poncho Ramirez, niegdyś znany kreator trendów, ma poważne kłopoty finansowe spowodowane nieudanym projektem. Postanawia więc nawiązać współpracę z „wrogim obozem”, firmą Romeo Jeans, której wynikiem jest nowa marka jeansów, PR Jeans. Nie tak łatwo pogodzić skrajnie odmienne charaktery, metody pracy i oczekiwania, ale co do jednego zgadzają się wszyscy: motywacją jest gotówka. Dzięki prowokacyjnej kampanii reklamowej PR Jeans stają się przebojem niemalże z dnia na dzień. „Garmento” to celowo przerysowana, ironiczna opowieść o tych aspektach modowego uniwersum, które, choć fascynujące, trudno traktować serio.