Sekcja GLITCH skupia się na błędzie, zakłóceniu i przesunięciu – tym, co burzy gładką powierzchnię obrazu i odsłania jego konstrukcję. Glitch nie jest tu defektem, lecz strategią artystyczną: sposobem myślenia o tożsamości, ciele, technologii i obrazie w epoce cyfrowej i postcyfrowej. Prezentowane filmy korzystają z awarii i przesterów w różny sposób – od komicznych rekonstrukcji codziennych rytuałów (Carola Dertnig, Anna Vasof), przez dekonstrukcję norm płci i reprezentacji (Nana Swiczinsky, Kurdwin Ayub, KLITCLIQUE), po audiowizualne eksperymenty balansujące na granicy abstrakcji (Michaela Grill, Billy Roisz, Michaela Schwentner). Glitch ujawnia tu zarówno technologiczne ograniczenia, jak i potencjał wyzwolenia: to, co zwykle uchodzi za uszkodzenie, staje się przestrzenią twórczej gry, emancypacyjnego przejęcia obrazu i redefinicji jego sensów. To nie tylko wizualne zakłócenie, lecz także polityczno-estetyczny gest: przerwę w normie, możliwość zmiany, ironiczny komentarz wobec systemu.
W programie:
- …AUTO… ...a car...
- CARTE NOIRE carte noire
- AMAZONKA Amazon Woman
- LOT Jet
- LEZZIEFLICK Lezzieflick
- sexy
- Dystorcja Distortion
- PYŁ ŁOŻYSKA Powder Placenta
- Me, myself and I
- Happy Doom
- Historia sztuki Art Education
- KLITCLIQUE: W parach KLITCLIQUE: Zu zweit / KLITCLIQUE: In Pairs