*Książątko; reż. Konrad Tom, Stanisław Szebego, 1937, Polska.
Komedia pomyłek wykorzystująca dość popularny w przedwojennym kinie polskim motyw przebierania kobiety za mężczyznę. Pracownica urzędu pocztowego w małym miasteczku, Władzia Majewska, zakochana jest w dziedzicu Tadeuszu Rolskim, który nie zwraca na dziewczynę uwagi. Podczas wyjazdu na narty do Krynicy, Władzia zostaje okradziona. Będąc bez środków do życia, przebiera się za mężczyznę i zatrudnia w popularnym lokalu jako fordanser. Częstym gościem tego lokalu okazuje się Rolski, który odwiedza go wraz z przyjaciółką Ritą Malvani. Zawiązana z czasem przyjaźń z Rolskim doprowadza do rozbicia związku dziedzica. Po jakimś czasie Władzia wraca do domu i do pracy. Pewnego dnia przy okienku zjawia się Rolski, który prosi Władzię o rękę.
*Bóg się rodzi; reż. Edward Puchalski, 1935, Polska.
Grupa młodych ludzi postanawia przygotować szopkę z jasełkami. Pojawia się jednak problem: skąd wziąć pieniądze na realizację? Dwoje spośród grupy, którzy mają oszczędności uskładane na książeczce PKO, zobowiązuje się sfinansować przedsięwzięcie. Teraz trzeba napisać tekst szopki. W ciężkich czasach światowego kryzysu tematów nie brakuje. Ciekawy przykład artystycznego filmu krótkometrażowego lat międzywojennych, zawierającego także elementy reklamy. W jednej z ról wystąpił znany reżyser filmowy Edward Puchalski.