Współczesna Brazylia to nie tylko pełne ubóstwa fawele, młodociane gangi oraz fascynacja piłką nożną, ale także dziesiątki intrygujących mikro-światów, zapełnianych przez różne typy ludzi. Neon Bull opowiada o jednym z takich światów – brazylijskim odpowiedniku rodeo zwanym vaquejada – za pomocą kilku osób, które związały z nim swoje życie na dobre i na złe. Wśród nich są Galega, pełniąca rolę kierowcy ciężarówki oraz mechanika kobieta, która dorabia tańcem w klubach nocnych, oraz Iremar, postawny mężczyzna potrafiący wyczyniać prawdziwe cuda z maszyną do szycia i marzący w skrytości ducha o karierze projektanta mody. W gruncie rzeczy rodeo jest przeznaczone wyłącznie dla męskich oczu, jednakże w ramach przedstawianej na ekranie rzeczywistości nie ma miejsca na tradycyjnie pojmowaną seksualność oraz jednoznaczne podziały płciowe. Nawet cielesność nabiera zupełnie nowego znaczenia, a świat zwierzęcy staje się logicznym i naturalnym przedłużeniem świata ludzkiego.