Tożsamość seksualna jest być może najważniejszym składnikiem samoidentyfikacji: tego, kim jesteśmy i za kogo się uważamy. Prawo do tego wydaje się tak oczywiste, jak oczywiste wydaje się np. to, że oddychamy. Raczej nie ma wśród nas osób, które chciałyby żyć w świecie reglamentującym oddychanie czy sposoby oddychania. Blok filmów „Dryfując pomiędzy” w nieoczywisty sposób porusza się pomiędzy pragnieniami, normami, kulturowymi interpretacjami samoidentyfikacji seksualnej – od wzruszającej irańskiej opowieści „Letter to my Mother” (Amina Maher) do bezkompromisowo szczerej Simony Kasprowicz (Miasto/Ciało desperacji). To jeden z tych festiwalowych bloków, który koniecznie trzeba zobaczyć.
W zestawie:
The Melita Show the Movie
Menelas
Grecja 2019, 11’
Wrong with You
Jaime Acker
USA 2021, 4’
Queerantine Fantasy
Mahx Capacity / AORTA Films
USA 2021, 9’
Worlds of Desire 1: Identity
Barbara Schaich
Niemcy 2020, 11’
Genderfluid / Fluidité
Laure Giappiconi & Elisa Monteil & La Fille Renne
Francja 2021, 7’
Sweet As Candy
Conrad Veit
Niemcy 2018, 3’
Reach the Sky
Daniel Sterlin-Altman
Kanada 2016, 6’
Perestroyka
Sascha Alexandra Zaitseva & Lars Kollros
Austria 2021, 7’
Miasto / Ciało desperacji
Simona Kasprowicz
Polska 2022, 6’
Mes Chéris
Ethan Folk & Ty Wardwell / Cutenon Film
Niemcy 2020, 12’
X!!??
Werther Germondari
Włochy 2021, 1’
Letter to my Mother
Amina Maher
Niemcy/Iran 2019, 21’