W zestawie filmy:
*Cmentarz Remu (1961) - pierwszy wspólny film Etlera i Komedy będący formą filmowego zamyślenia na losem społeczności żydowskiej krakowskiego Kazimierza. Nietypowa, jak na Komedę muzyka, daleka od jazzowej konwencji, jest w jego filmografii niezwykłą ciekawostką.
*Pistolet typu Walter P-38 (1962) - fabularna filmowa miniatura osadzona w realiach II Wojny Światowej w gwiazdorskiej obsadzie aktorskiej na czele z Elżbietą Czyżewską. Subtelna oszczędna muzyka Komedy nawiązuje do eksperymentatorskich doświadczeń kompozytora. Bohaterem tej filmowej historii jest… pistolet Walter P-38.
*Kraksa (1963) - historia tragicznej w skutkach podróży samochodem i przestroga przez nadmierną brawurą na drodze. Film w warstwie muzycznej prezentuje dojrzały już jazzowy język muzyczny Komedy, jaki stosował kompozytor w innych słynnych produkcjach filmowych (Nóż w wodzie)
*Okolice peronów (1964) - najbardziej znane i popularne dzieło E.Etlera z wybitną muzyką Komedy. Opowieść o samotnych, stojących na bocznicy kolejowych wagonach zniszczonych przez wandali, przywracanych do życia przez ekipy remontowe. Muzyka Komedy z filmu Okolice peronów stała się jego najczęściej przypominaną ilustracją filmową tuż obok muzyki z filmu Romana Polańskiego Dwaj ludzie z szafą (1958).
*Za kierownicą (1965) - jeszcze jedna krótka miniatura Etlera nawiązująca do popularnego w twórczości reżysera nurtu filmowej przestrogi przed brawurą i brakiem wyobraźni na drodze.
*Twarz wroga (1965) – tytułowa twarz to powszechny w Polsce lat 60. Alkoholizm, będący trudnym dla władzy społecznym problemem. Niewielu reżyserów odważyło się pokazać go w tak skrajnie realnej formie narracji.
*Z powodu papierosa (1966) – filmowy dokument o edukacyjnym charakterze przestrzegający przed lekceważeniem skutków bezmyślnie porzuconego niedopałka papierosa.
*Sprzęt turystyczny (1968) – zupełnie nieznany film Etlera o charakterze edukacyjnym wydobyty z przepastnych archiwów Wytwórni Filmów Oświatowych.