ilmy zgromadzone w sekcji TRACES podejmują temat śladów – tego, co zapisane w obrazach, pamięci, ciele i przestrzeni. Twórczynie tropią ulotne znaki obecności i nieobecności, rekonstruują fragmenty historii. Ślady mają tu różne formy: mogą być błyskiem światła unicestwiającym obraz (Im Leo Miriam Bajtali), próbą odzyskania spojrzenia odebranego przez kolonializm (Odkrywanie. Rozmowa Belindy Kazeem-Kamiński), czy dekonstrukcją turystycznych i kulturowych klisz (Zawsze będziemy mieć ParyżElli Raidel, Pasaże Lisl Ponger). Inne odwołują się do architektury i języka jako przestrzeni pamięci i komunikacji (Rozmowy w galerii, Egipt). Wszystkie prace łączy refleksja nad tym, jak obrazy mogą być nośnikami pamięci – i jak pamięć zawsze okazuje się fragmentaryczna, wielowarstwowa, niepewna. TRACES to sekcja, w której kino staje się archiwum nieustannie pisane na nowo: mapa indywidualnych historii, wspomnień i zapośredniczeń, które splatają się w politykę reprezentacji.
W programie:
- Im Leo
- Odkrywanie. Rozmowa Unearthing. In Conversation
- Zawsze będziemy mieć Paryż We'll always have Paris
- Rozmowy w galerii Exhibition Talks
- Nie chcę być filmowana, wolę zrobić to sama Ich will nicht gefilmt werden, sondern selber filmen / I don´t want to be filmed but rather shoot myself
- Egipt ÄGYPTEN / Egypt
- Friedl
- Pasaże Passagen / Passages
- Plaże Die Strände / Beaches