Artystyczne działania w ramach projektu AQUALUNA odwołują się do obrazów i dźwięków najbardziej pierwotnych, organicznych, w dużej mierze powiązanych z żywiołem wody i księżycem. Integrują odrealnione wodne i lunarne obrazy następujące po sobie w sposób paralelny do wytwarzanych dźwięków. Film Anny Pilewicz utrzymany jest w poetyce sennego marzenia. Jest symboliczną opowieścią o alchemicznej przemianie osobowości. W efektach wizualnych - uzyskanych w dużej mierze za pomocą technik analogowych, finalnie też w pewnym stopniu dzięki narzędziom komputerowym - wykorzystane zostały płynne substancje (woda, tusz, farba, olej) w różnych kolorach i o różnych konsystencjach, mieszane w przezroczystych naczyniach. W ścieżce dźwiękowej, skomponowanej specjalnie do video, Rafał Iwański opierał się na brzmieniu przetwarzanych analogowo i cyfrowo generatorów elektronicznych i instrumentów akustycznych oraz modyfikowanych nagraniach dźwięków wody pochodzących z różnych źródeł. W celu wywołania zintensyfikowanego odbioru, twórcy tego projektu wykorzystują między innymi efekt synestezji, formy korespondują ze sobą w wymiarze wizualnym i audytywnym Całość trwa 40 minut i składa się z 6 audiowizualnych części, które można potraktować także jako 6 osobnych dzieł audio-video.