Marcos, pracujący jako kierowca dla meksykańskiego generała, porywa dziecko dla okupu. Kiedy malec umiera, mężczyzna zwierza się z tragedii córce szefa, w której jest zakochany. Dziewczyna zaczyna namawiać go, by oddał się w ręce policji.
W Bitwie w niebie, podobnie jak w swoim pełnometrażowym debiucie, Reygadas wykorzystuje aktorów nieprofesjonalnych, tworząc postacie, które intrygują. Miejsce górskiego pejzażu znanego z Japón zajmuje przestrzeń miejska. Reżyser ponownie czerpie tu z twórczości mistrzów, między innymi Antonioniego. Miasto Reygadasa to nie świat zdegradowany: choć jest tłumne i pełne agresji, bohaterowi filmu w chwili próby oferuje drogę ratunku. W Bitwie w niebie uwydatnia się też formalna wirtuozeria reżysera. Poszczególne sekwencje filmu to mistrzowskie osiągnięcia realizatorskie, które harmonijnie współgrają z całością fabuły.
Opracowanie: Krzysztof Świrek