Kanwę tego tragikomicznego dramatu, rozgrywającego się pod znakiem Erosa i Tanatosa, stanowią dwie nowele. W pierwszej akcja toczy się wokół samobójczej śmierci aktora, który powiesił się w dzień premiery - na scenie teatru i w kostiumie scenicznym. Jednak ciało w pętli to wcale nie jedyna i nie najbardziej skomplikowana intryga rozpętująca emocje w zespole. Druga nowela opisuje losy podstarzałego uwodziciela (w tej roli Bohdan Stupka), który nie może pogodzić się z samotnością. Jego córka, która musi znosić frustrację i spełniać zachcianki ojca, nie wytrzymuje napięcia i przyprowadza do domu prostoduszną pracownicę tramwajów miejskich. Chorobliwym uczuciom i groteskowej namiętności towarzyszy widmo śmierci. Bezkompromisowość spojrzenia, głębia emocji, przewrotność opowiadanych historii, okrutne, czasami przerażające epizody, fascynacja brzydotą i pospolitością wyróżniają twórczość uznanej ukraińskiej reżyserki Kiry Muratowej. Oryginalna poetyka i niepowtarzalny styl jej dzieł od lat budują legendę mistrzyni kina intelektualnego.