Festiwal Animator 2017: Retrospektywa Witolda Giersza

animowany
Festiwal Animator 2017: Retrospektywa Witolda Giersza
Witold Giersz

Opis filmu

WITOLD GIERSZ, RETROSPEKTYWA I POKAZ TECHNIKI AUTORSKIEJ, ANIMATOR 2017 1. “Mały Western”, 1960 Parodia westernu jest tylko pretekstem do zabawy kolorami i pierwszą próbą zerwania z tradycyjnym kanonem filmu rysunkowego. Autor maluje postacie swobodnymi pociągnięciami pędzla, w dynamicznych pozach. 2. “Czarne i Czerwone”, 1964, Tematem jest corrida a właściwie walka dwóch tytułowych kolorów. Technika animacji pododna jak w “Małym Westernie”, lecz jeszcze bardziej szkicowa, spontaniczna. Ciekawostką jest wyprowadzenie akcji poza kadr zdjęciowy. 3. “Oczekiwanie”, 1962 Czarnobiały film z jednym kolorowym akcentem - czerwoną różą, który opowiada o perypetiach bibułkowych laleczek skręconych rękami mężczyzny czekającego w kawiarni na swoją dziewczynę. 4. “Ślady”, 1974 Wide musi odczytać akcję jedynie na podstawie śladów jakie pozostawiają niewidoczni bohaterowie. Na szczęście w tym śledztwie bardzo pomaga dźwięk charakterystyczny dla każdego odciśniętego śladu. 5. “Pożar”, 1975 Ta pozycja została zrealizowana typową dla Giersza techniką - rysunek wykonany szpachlą w grubej warstwie olejnej farby. W spokojne życie leśnych stworzeń wkrada się niepokój… 6. “Rondo alla Turca”, 1993 Niezwykle sugestywny, pełen meandrów i powracających fraz utwór Mozarta znajduje swoje odbicie w animacji bardzo dokładnie zsynchronizowanej z muzyką. 7. “W grocie króla gór”, 1996 Animowana ilustracja do pełnego wewnętrznych napięć utworu Edwarda Griega. W rytm crescenda, skandynawskie gnomy podążają do wnętrza groty, gdzie wokół ogniska odbywa się ich sabat. 8. “Signum”, 2013 Film inspirowany malarstwem jaskiniowym. Aby oddać charakter tej sztuki, autor wykonał tysiące rysunków na kamieniach, malując i usuwając kolejne fazy ruchu już po zarejestrowaniu kamerą cyfrową, by na ich miejsce namalować kolejny rysunek.
 
 
Montaż mebli Warszawa / Sesja zdjęciowa z psem
do góry ▲