Prezentowany na festiwalach w Cannes, Toronto i Berlinie, pełnometrażowy debiut fabularny Laili Pakalniny. Połowa XX wieku, wybrzeże bałtyckie na Łotwie stanowi pilnie strzeżoną granicę Związku Radzieckiego. Pewnego dnia na plaży zostaje odnaleziony damski but, co zmusza stacjonujących żołnierzy do poszukiwań intruza. Identyfikacji ma pomóc przymierzenie pantofelka na wszystkie kobiece stopy w okolicy. Przedziwna wariacja na temat historii o Kopciuszku, którego zamiast księcia tropi trzech mundurowych z psem, to pełna subtelnych żartów satyra na absurd ustroju. Portretowana w surowej czerni i bieli, łotewska wieś stara się pozostać w jego obliczu niewzruszona i wierna swym codziennym rytuałom. O autentyzm opowieści dba zarówno delikatne poczucie humoru Pakalniny, jak i jej wyniesiona z doświadczeń kina dokumentalnego wrażliwość wizualna i społeczna.