Na przedmieściach Kuala Lumpur nielegalny pracownik z Indonezji, Sugiman, mierzy się z dodatkowymi zmartwieniami. Jego nastoletni syn zaprzyjaźnia się z impulsywnym Adim, wykonującym podejrzane zadania dla swojego ojca, który pracuje jako pośrednik prac nielegalnych imigrantów.
Ponadto siostra Sugimana uciekła z pracy jako pomoc domowa i chce natychmiast wrócić do Indonezji. Nie może ona przekroczyć granicy legalnie, więc ukrywa się w tanim hotelu w oczekiwaniu na potajemny transport łodzią. W tym samym czasie dwóch policjantów patroluje okolice. Starszy funkcjonariusz utrzymuje się z łapówek od sklepikarzy i właścicieli pomniejszych firm, co wyjątkowo nie podoba się jego nowo przydzielonemu partnerowi. Konflikt zaczyna narastać, litera prawa nie przystaje już do rzeczywistości, której reguły wyznacza chaos i makabryczna wyliczanka.
Nam Ron komentuje najważniejsze współczesne globalne zjawisko społeczne: migrację zarobkową. Ukazuje sposób, w jaki instytucje państwowe próbują kontrolować i jednocześnie wzbogacić się na nielegalnych pracownikach z zagranicy. Reżyser konstruuje wielowątkową narrację, wyraźnie zarysowuje profil każdej postaci i przedstawia wykluczające się motywacje, które są podstawą konfliktu. Wszystko to czyni "Raz, dwa, trzy, kryjesz ty" zniuansowanym, odważnym i przejmującym obrazem sytuacji społecznej w Malezji, ale też w innych rejonach świata, stojących w obliczu nieuniknionego globalnego procesu ponownego rozdzielenia bogactwa i przywilejów.
[Maja Korbecka]