Amerykański Film Reklamowy 2012 - to zestaw wybrany spośród najlepszych amerykańskich reklam, włączonych do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Zestaw ten (podobnie jak i poprzednie) jest w Polsce prezentowany przez Fundację Młodego Kina, w ramach festiwalu Euroshorts. W 1992 roku Jon Kamen, fotografik, producent reklamowy i przewodniczący Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Reklamowych USA (AICP), postanowił stworzyć konkurs, w którym filmy reklamowe byłyby nagradzane w kategoriach artystycznych. Idea ta zainteresowała nowojorskie Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Po 21 latach istnienia, konkurs AICP to najbardziej prestiżowe tego typu spotkanie ludzi reklamy w USA, a nagroda (włączenie do stałych zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej) jest bardzo oczekiwana przez największych kreatorów tej branży. Dwudziesta edycja słynnej taśmy reklam z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku to najlepsze światowe filmy reklamowe, zrealizowane przez wybitnych autorów i reżyserów.