Film irańskiej reżyserki wywołał spore kontrowersje w jej rodzinnym kraju. Nic dziwnego, „Circumstance” przełamuje wszak społeczne i kulturowe tabu, opowiadając o miłości między dwoma nastoletnimi dziewczętami, które dzieli pochodzenie klasowe.
Wywodząca się z zamożnej rodziny Atafeh przyjaźni się z wychowywaną przez ciotkę i wujka Shireen. Powoli między bohaterkami rodzi się uczucie, na którego przeszkodzie stoinie tylko konserwatywne wychowanie, ale i lokalne zwyczaje oraz normy obyczajowe. Co więcej, brat Atafeh zostaje radykalnym muzułmaninem i informatorem policji, stojącej na straży rzekomej moralności. Bezpiecznie schronienie bohaterki znajdująw sferze fantazji i wyobrażeń o ucieczce do miejsca, gdzie ich miłość będzie mogła się spełnić. Keshavarz poddaje w swoim filmie ostrej krytyce irański system społeczny, ale uświadamia również odrębność kulturową kraju. Pokazuje„dorastające na opak” dziewczyny, dla których homoseksualna miłość nie wiąże się tylko z ewentualnym odtrąceniem przez rówieśników, ale w każdej chwili może sprowadzić na nie wyrok śmierci.