Spotkania podróżnicze In Mundo: Na andyjskich ścieżkach – Boliwia, Chile, Peru

inne
nieznany

Opis filmu

Dwumiesięczna podróż przez trzy kraje Ameryki Południowej obfitowała w wiele przygód, spotkań z Indianami oraz w podziwianie nieskażonej ludzką ręką przyrody. Powędrujemy przez kolonialne miasta Boliwii – La Paz, Sucre i Potosi, aby dotrzeć na największe solnisko na świecie Salar de Uyuni. Będziemy podziwiać bezkres pustyni Atacama, gorące źródła, gejzery i wulkany – jeden z aktywniejszych sejsmicznie rejonów świata, aby dotrzeć nad urwiste brzegi Pacyfiku już w Chile. W Peru odkryjemy prastare miasta Inków, spotkamy rodowitych mieszkańców Andów, podziwiając ich festiwale i barwną kulturę. Pod koniec naszej podróży znów wrócimy do Boliwii, aby wędrować po andyjskich ścieżkach Cordiliera Apolobamba, odbyć rejs po jeziorze Titicaca, by dotrzeć do nieprzebytych i bogatych w dziką florę i faunę lasów amazońskich. Autorzy: Nasza przygoda podróżnicza zaczęła się już w czasach studenckich, kiedy zorganizowaliśmy wspólnie kilka trekkingowych wypraw w Andy, Ałtaj, Tien Szan, góry Elburs czy Alpy Japońskie, Himalaje i Pamir. Wtedy też zmierzyliśmy się z Jedwabnym Szlakiem w zachodnich Chinach, Uzbekistanie i Iranie. Dotarliśmy na „Dach Świata” i pod świętą górę Kailasz dość nietypowo, z Kaszgaru. Smakowaliśmy zieloną herbatę pod Fuji, a także przemierzaliśmy amazońską dżunglę. Gdy urodziła nam się córka Iga, zaczęliśmy podróżować we trójkę. Razem zwiedziliśmy świat od Nowej Zelandii przez Japonię, Chiny, Oman, Armenię, Gruzję, Europę po Maroko. Od kilku lat podróżujemy już we czwórkę – z synkiem Jasiem – po Korsyce, Sardynii, Iranie, Gruzji. Zwiedzaliśmy także Emiraty Arabskie, Namibię, USA, Kanadę, a podczas ostatniej wyprawy – Botswanę, Zimbabwe, RPA i Lesotho. Na wyjazdach dużo fotografujemy co znalazło swój wyraz w trzech wydanych albumach po Japonii, Boliwii i Tybecie. Od czasu do czasu piszemy przewodniki np. bestsellerowe “Tatry z dzieckiem” czy “Gruzja 3w1”. Od kilku lat jesteśmy też organizatorami profesjonalnych pokazów slajdów w warszawskich kinach InMundo.